söndag 6 juli 2014

Skåne <3 växtkraft


I helgen har vi hjälpt våra vänner flytta ner till Skåne. Jag har inte varit så mycket i Skåne under sommaren tidigare. 
Jag säger bara HERRE-MIN-JE!!!! 
Jag hoppas alla ni som bor där förstår hur lyckliga ni ska vara. Lavendlar som mätte upp till näsan på mig och cypresser stora som granar. 

Fantastisk cypress!

Fantastisk blodbok!

Vacker gulbrokig kornell!

Just den här lavendeln var snarare bred!
Vilken växtkraft! GRÖN av avundsjuka. 
Och så pittoreskt...

Ahhh...

Spana in den här fantastiska kaktusen som min vän Kalle fått som avskedspresent från Slottsträdgården Ulriksdal. Dålig bild med ball var den!

130 mil senare är jag hemma i min skärgårdsträdgård. Jag är glad över hällarna och vattnet vi har här. 
Skulle vilja ha Norrlands sommarsol, bergslagens åar, skärgårdens hällar, och Skånes växtkraft. Men det är lite knepigt att få till så jag nöjer mig :)
Kram

4 kommentarer:

  1. Ha ha! Ja, det är sant, det är en enorm växtkraft här nere. Men hade gärna haft lite skärgård jag också.. Men, precis som du, nöjer mig =oP
    Hoppas du hade en härlig stund i Skåne!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Oh Ja, känns igen. Våren och sommaren kommer lååångsamt här ute på skäret! Men den som väntar på något gott. I augusti-september är det tämligen frodigt här ute också. :) Tack för "titten" igår. Men åååååh! Vilken otroligt fin trädgård du har skapat, på kort tid. Är helt imponerad! Vilket paradis ni har. Väl planerad och utförd trädgårdsdesign. Gillar särskilt det fina berget på baksidan och vad ni gjort av det samt alla naturliga samt skapade "rumsavdelningar." Jag krukar en vinbärsbuske till och sätter den i växthuset - så vet du att den finns att hämta här hos mig närhelst du vill. :)

    SvaraRadera
  3. Skåne är fantastiskt för den trädgårdsintresserade. Jag semestrar där varje år och kommer att flytta dit när jag blir pensionär. Om jag orkar.

    SvaraRadera
  4. Ja, orättvist är det. Här sitter man mellan granarna och försöker få nån liten morot att gro.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!