onsdag 4 september 2013

Loppisfynd och rabattkanter

I helgen var som sagt pappa på besök och då gick vi på loppis. Där fyndade jag en hög golvljusstake som kommer rosta snyggt utomhus samt en hängande svart ljusstake. 30 kr gick det på totalt. Pappa gav  sakerna till mig då jag saknade kontanter. Tack pappa!

Hänger fint under äppelträdet. Bara stearinljus och en liten sittplats där inunder som fattas.

Rostig 2014? Platsar nog vart jag än kommer ställa den.
Loppis är toppen för trädgården!

Rabattkanter i plåt

Pappa är ju som tidigare sagt en pensionerad plåtslagare och då jag frågade om han kunde fixa rabattkanter i plåt så var det inga problem! Jippieee! Han ska även göra lite stora stationära krukor i plåt samt ett par snigeltäta lådor där jag kan ha jordgubbar, sallad och rabarber. Vill ha galvad plåt så att det rostar..mmmmm...

Tips
Om det inte är allt för mycket jobb för pappa så kanske jag kommer kunna sälja rabattkanter, snigeltäta lådor och krukor i Stockholmstrakten å hans vägnar till ett MYCKET bättre pris än i handeln. Ni får väll hålla utkik och se hur det blir här hemma hos mig först:)
Förhoppningsvis blir det bra!

2 kommentarer:

  1. Vilka toppenfina loppisfynd du har gjort.
    Bra med en pappa som hantera plåt och svetsa :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju två kap tycker jag:)
      Ja det är väldans bra att pappa kan sånt- speciellt eftersom jag har en students plånbok:)
      Vet dock inte hur bra han är med svetsen men mycket kan ju göras med popnitar och stora vikmaskiner:D
      Tack för din uppskattande kommentar
      Ha en strålande afton! :)

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!