tisdag 3 september 2013

Tips för nybörjare!

Är man en nybörjare med trädgård som jag och inte kan få nog av fakta, tips, inspiration mm så är detta mina tips på källor där allt kan inhämtas:
  • Trädgårdsbloggarna - wow vad mycket inspiration och kunskap jag hämtat.
  • Serien How to be a gardener av BBC som ligger uppe på youtube. Många baskunskaper som vattning, läge, jordtyp, verktyg mm. En hel del allmän fakta och bra insikter. Se den! Även för den vane finns bra tips och inspiration, tex hur man anlägger en damm samt en köksträdgård.
    Den trevlige programledaren i How to be a gardener
  • Vänner och familj som kan lite om det här med trädgård redan.
  • Allt om trädgård. Både tidningen och forumet. Även odla.se har ett bra forum.
  • Böcker såklart.
Jag har varit trädgårdsgalen i ett år nu och det känns som jag har hittat rätt i livet- så det kan bli :)

2 kommentarer:

  1. En helt underbar galenskap :=)

    Har nu lagt till dig i min bloggrulle så jag inte missar dina inlägg.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är det verkligen. En tidskrävande underbar galenskap.
      Åh vad roligt att jag blir tillagd! :)
      Ha en toppendag!

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!