torsdag 15 maj 2014

Solen är tillbaka

Efter ett par veckor med välbehövligt regn och förbaskat snigelplock är jag otroligt glad - SOL och värme igen! 

Ute i skärgården har vi det generellt någon grad kallare än i Stockholm. Dock mer sol på sommaren! Är det mörka moln över stan brukar himlen spricka upp när man passerar Gustavsberg.

Hursomhelst: Trädgården hann inte riktigt explodera innan kylan och regnet kom tillbaka och allt avstannade precis innan grönskan kom. Men NU NU NU kommer det hända hemma hos mig! I stan så har syrenerna slagit ut och grönskan är fantastisk! 


Grönska vid Tekniska högskolan


Rådjuren verkar efter viss förödelse dessutom ha dragit sig till skogs med kidfödande eller vad de nu gör. Äntligen får jag se en utav mina tulpanlökar blomma. Även om den vart lite snaggad precis när den stuckit upp ur jorden.


Äppelträden börjar blomma! 


Nu är jag klar med det mesta i skolan. Återstår gör tentaplugg i två veckor. Förhoppningsvis får jag ligga ute i trädgården då :) 

Nu börjar sommaren för mig!

2 kommentarer:

  1. Lika här, stan ligger veckor före oss vad gäller blomning av syrener och annat. Vi har för mycket skog nära inpå tror jag, och ni har det underbara havet som kyler ner på våren! Men vi kommer igen, eller hur! ;)
    Dessa attans rådjur! Hoppas du får vara ifred från dem nu! Jag tror vi klarat vår baksida på grund av ett nätstaket som vi egentligen satte upp pga vår jaktglada vovve.
    Lycka till med tentapluggandet! Förhoppningsvis kan det göras i en solstol!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå det gör vi! :) just nu känner jag inte att det är bråttom. Är så härligt att gå ut och kolla vad som hänt i trädgården. Alltid något nytt som kikar upp som man glömt att man planterat!
      Ja rådjuren är inte nådiga när de har sina besöksperioder. Nu är det krigsföringen mot sniglarna som gäller istället! Alltid ere nåt! ;)
      Tack ska du ha!
      Allt gott!
      //Josefin

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!