onsdag 13 november 2013

Mini-woodland?

För ett par veckor sedan fick jag ett ryck och började fixa vidare på sluttampen av Rönnrabatten. En stor ek-rot ligger och avgränsar mellan de två rabatterna. Jag grävde ner ekstumpar som rabattkant och planterade ner videkornellen i bakkant. Stack även ner ett fänrikshjärta i en stubbspricka och satte ner lite rosenhallon mitt emot rabatten nästan vid tomtgränsen. Rosenhallon kan ju anses som ogräs av vissa men med den karga berghäll den står på så blir jag glad om den över huvud taget klarar sig :)



Har plats för massa perenner men inte bestämt hur jag ska göra med färger och sånt än. Läget är relativt torrt i sol till halvskugga. Därav måste jag försöka hitta ngt som passar i woodland/lund-stil. Ska ev gå lite smått i lila och rosa (eftersom Rönnrabatten är lila/rosa) och klara gröna färger- men vi får se. Jag har ju ändrat mig förr.



Här ser man hela rabatten. Videkornellen i bakkant, ek-roten till vänster och stubben med fänrikshjärtet till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!