tisdag 22 april 2014

Kvällspromenad och halv syrenberså

En kvällspromenad i trädgården 




Njuter av värmen och alla knoppar som kommer spricka ut i grönska vilken dag som helst. 

Den nyplanterade granhäcken. Pluttiga jämfört med bamsingarna bredvid. Dessa 20 gröna fantastiska granar som ska ge oss vintergrönska, vind- och insynsskydd hälsar vi varmt välkomna. 


Här nedan ser ni en ellipsformad halv syrenberså som planterades under påskhelgen. Det är 20 vita barrotade syrener som jag fick ärva av min gode vän Kalle. Fantastico!




Har lagt ut rep där jag tänker mig en rabatt med stäppsalvia och jättedaggkåpa och lite till framför bersån. Har planterat en vit stjärnmagnolia som ska ge rabatten lite höjd och vårfröjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!