torsdag 26 juni 2014

Bakslag på bakslag

Efter att rådjuren förstört köksträdgården, jordgubbslandet och säkerligen ett 50- tal växter och buskar DE SENASTE 2 VECKORNA kom nattens bakslag:
Vinrankan borta!
Min fina lilla dyra stjärnmagnolia!! ;(
Jag vet, jag vet, jag borde ha förstått, borde ha nätat in...

En till pion uppäten (VAD ÄR DET FRÅGAN OM)
Alla nävor...
Här har jag krattat tillbaka jorden och planterat om salvian, den sibiriska pionen samt lavendeln där bocken levt rövare.

Förstörda tujor är bara kassera.

Igår var jag uppe till midnatt och nätade in baksidan (2m alloxnät) som vätter in mot skogen och nu ikväll har jag grävt gropar vid infarten. Ska sätta staket kombinerat med nät här. Bråda dagar. Jag sover inte gott om nätterna och det är faktiskt med en knut i magen jag ger mig ut på den dagliga trädgårdspromenaden.

1 kommentar:

  1. Nej, så hemskt! =o(
    Hoppas nu staket och nät håller den/dem borta. Håller tumme!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!