lördag 14 juni 2014

Giv mig styrka

Kommer hem efter ett trevligt dygn hos min pappa där jag hämtat massa fina växter. På gott humör och riktigt glad över alla tillskott ändras solskenshumöret till ren och skär.. näe ordet ilska räcker inte- vad ska jag säga. Upplösning!
Inte nog med att sniglar och ogräs är förjävliga just nu- rådjursjävlarna har ta mig fan käkat upp halva trädgården. Vägrar ta en bild på eländet. Så jävla ledsen och förbannad på samma gång. Känns som att det bara är att ge upp.. 

3 kommentarer:

  1. Kära du!
    Jag vågar påstå att dina ord är som tagna, med svordomar och hela kittet, så som jag lät för 15 år sedan.
    "Hälge" tog en värdig promenad framför köksfönstret efter att hade berusat sig på mina äpplen från ett äppelträd som hade varit hos oss ett år. Rådjuren käkade upp rubbet som var kvar! Eller käka å käka, de demolerade det mesta och ytterst få saker var goda nog för att ätas.
    Då hade båda mina föräldrar dött samma år. Min bästa väninna dog. Göteborgsbranden hade tagit en av mina elever...och jag fick täcka växter varje kväll så att hala trädgården såg ut som en spökgård med alla vita fiberduk...Jag hade inte bara sorg över de bortgångna - hade dessutom en helig ilska och oändlig trötthet. Inte ett år till så här!
    Knallade iväg till Banken! Lånade pengar till ett viltstaket som en firma kom och installerade runt delar av tomten. Inte en rådjursjävel har gästat och demolerat mina växter sedan dess! Och "Hälge" flyttade visst till någon annan ort. Nu är det bara snäckor, sniglar och liljebaggar som jag får jaga....;-)! /Anja

    SvaraRadera
  2. Kära granne! Jag känner igen mig. Oh, om du visste vad jag känner igen mig i din vrede och uppgivenhet! Klematis, rosor, liljor, tulpaner, allsköns blommor och även grönsaker, till priset av tusentals kronor. Samma här, renskalat är det mesta, och rådjurens revir i.e gångstig går tvärs igenom köksträdgården våran, till råga på allt. Jag säger som ovanstående inlägg: nu blir det banns mig rådjursstängel. Jag har sovit på saken och hämtat mig. Tänker inte ge upp! Det ska inte du heller, mycket kommer ta sig igen, så länge rötter / lökar är kvar så finns det hopp. Många tappra hejarop: det finns stängsel som är genomskinligt. Vi har planer på att snart sätta upp ett sådant. kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda!!!<3
    :) tack för värmande ord och medkänsla OCH vetskap om att man inte är ensam!!
    Ja alloxnät har jag satt upp på vissa ställen men det är så svårt kring infarten. Mest pga killen men det ska gå på något diskret sätt.
    Ni är fina ni!!!

    SvaraRadera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!