onsdag 11 juni 2014

Dahlia

Har börjat min praktik för sommaren och hinner inte med både trädgården och bloggen. Trädgården får förtur. Men lite bilder kan man ju alltid lägga upp:)
Första dahlian jag satte i jord i april blommar nu. Minns inte namnet nu såhär på rak arm men en sååå vacker färg.


I helgen var jag i Mariefred och beundrade denna jättevallmo. Ska be om frön senare:)



Har länsat trädgården på rabarber! Kommer ju mera!

Gjorde rabarbersaft. Kokar den inte utan varvar med citron. Slår över kokande vatten och sen får det hela dra i två dygn. Silar, i med vinsyra och socker-klart! Fantastiskt gott! 

Varit och fyndat gratis betongpannor på blocket. Orkade ta med 36 pannor av denna sort (tung så in i..) och 21 pannor av lite tunnare sort. Fanns minst det dubbla kvar men det hade min rygg ogillat. Får se vad det blir av detta:)

Ha det bra i sommarvärmen!
//Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!