måndag 26 augusti 2013

Detaljer i trädgården

Gamla saker som mjölkkannor, koppargrytor och diverse trälådor är jag, liksom många andra, väldigt svag för. Det mesta kommer från pappas köp av det gamla torpet och hans loppis. Någon sak fanns här då vi flyttade in.

En gammal stege som en klematis får klättra i

Senaste fyndet i torpet. Lovar att den är rätt tung:)

Pappas loppis respektive torpfynd. Vackra redskap och glaskärl.
Gamla mjölkkannan som fanns här då vi flyttade in

Lykta, 20 kr fynd i butik, kommer inte ihåg var

Penningblad är effektfullt högt placerat. Krukställningen här har jag fått av pojkvännens mormor.

Pappa älskar koppar plåtis som han är- jag är också förtjust. Denna är fylld med vatten i "hemliga gången".

Torpetfynd. Ett gammalt vackert strykjärn framför lagerbladsplantan.

Koppar igen.. 
Bastustenar i en vacker rostig skål. Fanns då vi flyttade in.
En inomhusbild slank in här också...
Jag dricker inte alkohol och flaskorna är inte speciellt vackra- men en vacker trälåda som denna gör vilken flaska som helst vacker. Vare sig det är vatten eller alkohol.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!