söndag 15 september 2013

15e september och höst

Idag är den, för mig, första riktiga höstdagen i år. Löven faller i ett rasande tempo och idag åkte tjocktröjan på och av om vart annat. Det kom en regnskur och det blåste en hel del. Dessutom bjuder rönnspirean på sprakande höstfärger. Jag andas höst!

Denna helg har bestått av operation anläggningsarbete.
Tre träd, en liten ek och två stora tallar har fällts till förmån för blivande friggebod samt framtida garage.
Två spireabuskar vid infarten har grävts upp. (Det tog en halv dag - skulle tro att dessa buskar stått sedan 70-talet) Vi behöver en bredare infart på vintern så man kan skotta åt sidorna ordentligt.
Dessutom har vi börjat gräva ut uppfarten. Idag kan man bara stå en bil i bredd och det krånglar till det en hel del. Så nu gräver vi ut så vi kan ställa två bilar med mycket svängrum bredvid varann. Kapp-vi handjagar med spade och muskler;) är man ung och har lite pengar på fickan är det enda alternativet.

Traven blir bara större och större- snart dags för kamin kanske? :)
Jag har flitigt dokumenterat detta med min kamera. Men till min besvikelse...åter igen...märkte jag nyss att minneskortet inte satt i.

Bilder på det färdiga resultatet får helt enkelt komma senare.

Nu är det kolmörkt ute.

Höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!