fredag 6 september 2013

Geologi-touren

Är ju ny med denna blogg och även ny med trädgård så än så länge har jag inte mycket att visa upp i Blooming Friday som sätter igång idag. Kolla andra bloggar dock- mycket inspirerande och vackert! Får bli nästa år jag är med:)

Jag pluggar samhällsbyggnad och äntligen har vi lite praktiska kurser i motsats till all tung matematik. Geologi och geoteknik samt naturresursteori. (Det jag tror jag vill pyssla med i framtiden.)

Härligt är att jag också kan applicera dessa kunskaper på min trädgård. För er som är lite nyfikna och vetgiriga tänkte jag skriva lite om det jag lärt mig. Inga tunga svåra grejer utan användbara roliga!
Mycket bra sätt att förena plugg och intresse om inte annat.

"Geologi-touren":
Del 1 jordlära
Del 2 minerallära
Del 3 berglära
Del x övriga fakta om växters behov i teorin, näringsämnen samt vatten. Kan delas upp i fler delar. Inte bestämt än.

Rönnar fotade idag -tjusigt.
Trevlig helg!




4 kommentarer:

  1. Josefine. Heter jag med. Trädgårdstokig. Jag med. Kalas i helgen. Jag med.

    SvaraRadera
  2. Samhällsbyggnad jobbar jag med! Det är nästan läskigt att trilla över din blogg. Min blogg heter villa stenliden, är inte så aktiv men titta gärna in!

    SvaraRadera
  3. Och vi har valt samma bloggbakgrund. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha - vad UNDERBART - men läskigt samtidigt.... ;) Jag ska absolut spana in! Vad kul med en dubbelgångare :P
      Ha det toppen Josefine!
      //Josefin

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!