fredag 6 september 2013

Vill inte förlora utsikt - hjälp!

Utanför vårt "matrum" kommer vi att bygga en altan i trä. Men jag vill inte förlora utsikten över trädgården. Hur skulle ni gjort?


Skippa staket är kanske en grej man kan göra?


Bara ha trappa- ser inte det konstigt ut?




Japp - det är ve och fasa plastväxter jag har på matbordet!
Skog ute och skog inne.
Nu syns inte detta på bilden kanske men vi har en vattenpöl i en bergssvacka precis utanför som speglar sig mot väggen inne. På väggen ser det ut om att vi har en liiiten liten minipool utanför.
:)

2 kommentarer:

  1. Råkar få syn på detta inlägg och rop på hjälp (?). Det är alltid svårt utan lokalkännedom, men jag skulle nog bygga altan med både räcke och trappa. Trappan ut i trädgården får vara strategiskt placerad så att trädgårdens bästa delar förblir synliga från matrummet. Den får vara bred så man kan göra krukinstallation på den också. Och utan räcke ( väggar) är det svårt att skapa rumkänsla.
    Hoppas få se det färdiga bygget så småningom. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marta! Tack för din input! Du har helt rätt i att man missar rumskänslan utan räcken och väggar! Till våren sätter vi igång med det stora projektet! Jag ser mest fram emot att fixa planteringarna kring altanen ;)
      Tack!

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!