söndag 15 september 2013

Att lyckas

Jag har satt sticklingar i sommar. Jag har testat med två sorters kaprifol från vänner samt forsynthia då jag klippte ner vår stora risiga. Jag testade en vit ros, humle och vindruvor. Ca 5 kaprifoler och 3 forsynthior rotade sig. Vindruvorna vet jag inte än.
Är så glad! Är första gången jag provat sticklingsförökning.
Nästa år ska jag ha en pallkrage avsedd för detta! Nu stack jag bara ner dom i en rabatt och det var lite jobbigt att vara så försiktig när man höll på och grävde intill dessa.

Så mycket som det regnar just i detta nu har det inte regnat på hela sommaren. Det vräker ner. Crazy!

Väder är ju så underbart för det mesta. Ekollonätande rådjur är ok. Annatätande rådjur är inte ok.


Tänk om vi får lika mycket snö i år. 

2 kommentarer:

  1. Så kul att du lyckades med sticklings förökningen.Nää huva för det, att ha lika mycket snö i år som ifjol!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju en fantastisk upplevelse att ha klarat det för första gången. :)
      Nä, snö ska det va men inte så mycket. Längdskidor-mycket är bra tycker jag:)
      Allt gott Berit!

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!