söndag 8 september 2013

Kalas

I helgen har det varit full rulle precis hela tiden. Fast bara roliga saker. Igår var det kalas på dagen hemma hos min pojkväns föräldrar. Då passade jag på att ta lite foton i deras trädgård. Väldigt vackra planteringar i skrevorna.

Den mörka kärleksörten kontrasterar så fint mot berget och alla andra växter i bergsskrevan.

Under den mörka kärleksörten bor massvis vanlig kärleksört.
Här gillar humlor att hänga.

Mera berg - mera växter. Charmigt!

Mossan gör sig väldigt fin helt vertikalt

Horisontellt är den väldigt fin också såklart
Luktärtorna levererar än

Likaså jättedaggkåpan

I en slänt står denna japanska fantastiska lönn. Tyvärr vart det ingen bra färgåtergivning eller bra bild över huvud taget. Men ser ni vad fint det blir med gula penningblad som växer ut från lönnen likt en fontän. 
Plommonen är snart klara

Äpplena såg mycket goda ut
Det var en trevlig dag som avslutades på annat håll med en kräftskiva. Idag har vi hållt på med huset hela dagen. Målat lite som fattats på huset och börjat måla fönstren,
Inte mycket aktivitet i trädgården annat än vattning. Jag behöver hjälp från ovan med detta känner jag. Är fullkomligt snustorrt. Men jag klagar inte - vilken underbar sommarmånad september visar sig bli!

Ha en jättehärlig fortsättning denna söndagskväll.

2 kommentarer:

  1. Jätte snyggt med berg och växter där i mellan!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Merja!
      Ja visst har dom gjort det snyggt! Ska härma det där tror jag minsann:)
      Tack detsamma!:)

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!