fredag 20 september 2013

Frön

Ska prova att ta egna frön från min jätte-funkia och från ett afrikanskt gräs som är annuell, det heter pennisetum purple baron.
Var ett misstag att köpa detta gräs - insåg inte vid inköp att den var annuell - men om jag lyckas driva upp den med frö så kommer jag inte att ångra mig. Den är rätt häftig ändå. Tror dock den kräver rätt mycket värme för att gro.
Funkian har jag läst kan ta ett par år innan den blir stor och fin. Våga för att vinna!

Kolv/cigarr från purple baron
Massvis med orensade frön från cigarren 
Frökapslar från hostan
Frön från en kapsel
Nu återstår för mig att lista ut hur jag ska förvara dessa. Torka ska de iaf få göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!